Karosa B951E.1713, Oferta nr:
2124375
|
Wyposażenie
: ABS, CD, fotele nieodchylane, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, ogrzewanie stacjonarne
Dodatkowy opis:
Jest to ostatni model miasta Karosa z automatyczną skrzynią biegów (Voith Diwa), których było bardzo niewiele w porównaniu z innymi typami (z manualną skrzynią biegów). Został on wyprodukowany w ramach koncernu Irisbus, dzięki czemu autobus posiada ekonomiczny, ale mocny silnik kursorowy Iveco, stosowany również w pojazdach użytkowych. Model był produkowany B951 produkowany był od 2002 roku, w modyfikacji E produkowany był w latach 2003-2007. Pojazd, o którym mowa, pochodzi z 2006 roku, zamykając serię B, której prototyp Karosa B731 został wyprodukowany w 1974 roku. Ze względu na swój wiek wynoszący 18 lat autobus ma stosunkowo niski przebieg, ponieważ był eksploatowany w mniejszym ruchu miejskim. Zabieg w kąpieli kataroskopowej przez producenta przyczynił się do jego dobrze zachowanego stanu. Ten kultowy model autobusu jest bardzo popularny w zachowaniu jako pojazd zabytkowy, ponieważ jest uważany za ostatnią prawdziwą Karosę. Warto zauważyć, że według wikipedii i innych źródeł liczba historycznych pojazdów tego typu jest ponad dwukrotnie większa niż liczba operatorów (8), którzy zakupili ten model. Ich największym operatorem był DP Praha, a co ważniejsze, ale w znacznie mniejszej liczbie, występowały one w Brnie, Pardubicach i Děčínie, a pozostała połowa operatorów zakupiła po jednej sztuce, kilka pojazdów dostarczono także do Polski. Ciekawostką auta jest to, że podobnie jak poprzedni model Karosa B931E wyposażony jest w fotele niemieckiego designu VogelSitze, podczas gdy zwykłe były kiedyś tylko tanio nieestetycznymi i niewygodnymi siedzeniami polskiego producenta Ster. Autobus jest w bardzo dobrze zachowanym stanie i w dniu 30 lipca przeszedł przegląd techniczny, przed którym przeszedł naprawę i czyszczenie układu paliwowego. Autobus wyposażony jest w klimatyzację, ABS, ASR oraz retarder. Sprzedający:
|
R e k l a m a |
Wyświetleń: 294